4 Kasım 2009 Çarşamba

KABADAYI OYUNU

Kabadayı Oyunu; Hasankale Kavuşturan Köyü

Oyuncular:

I. Kabadayı - II. Kabadayı - Cenaze - Seyircilerden biri

I.KABADAYI - (Bağırarak odaya girer). Heeey! Anasından ezen, babasından tezen, anasının goynundan gız gaçıran. Var mi ulan bene yan bahan? II.KABADAYI - (Bağırarak ortaya gelir) Heeeey! Ulan ne bağırırsan? O gadar cesur musan? I.KABADAYI - Tabi ulan. II.KABADAYI - Mezarlıhdan gorhar mısan? I.KABADAYI - Yav, get, dün değil evvelsi gün dedem ölmüşdi, getdim, mezerinden çıharttım, tekrar geri getirdim, çünki çoh özlemişdim. II.KABADAYI - Yaaa, ele mi?

İkinci kabadayı dışarıya çıkar, önceden hazırlanmış olan ölüyü alır. İçeriye getirir, ortaya yatırır. O anda ışıklar söndürülür.

II.KABADAYI - Heey, gabadayi, nerdesen? I.KABADAYI - Ben burdayam burda. II.KABADAYI - Ne oldi? Garanlıhdan gorhdun mi? Diblere mi sindin? I.KABADAYI - Get ulan get, ben gorhsaydım anamdan dünyaya gelmezdim.

Işıklar yanar, birinci kabadayı cenazeyi ortada görence bayılır, yere düşer.

II.KABADAYI - Ne oldi ulan, bunda gorhacah ne var?

Birinci kabadayıyı kaldırır, oturtur, su serperek ayıltır. Yerde yatan ölünün yanına gelir. Elini karnına bastırınca ölü, başını kaldırır, ayaklarına dokununca ölü, oturur. Elini kaldırınca tekrar yatar. Böylece birkaç kez yatma - kalkma hareketleri tekrarlanır. Bu duruma hayret eden birinci kabadayının dili tutulur, benzi solar, fena halde korkar. İkinci kabadayı, ölüyü alıp dışarı çıkarır. Sonra tekrar içeriye girer. İki kabadayı kavgaya tutuşurlar. Bıçaklarla dövüşürken seyircilerden biri ayırmak için araya girer. O arada seyirci bıçak darbesiyle ölür. İki kabadayı ölüyü ne yapacaklarını düşünürler "Sen öldürdün, al götür" gibi sözlerle münakaşa ederler. Sonra ikisi birlikte ölüyü omuzlarına alarak dışarıya çıkarlar.

Kaynak- Kültür ve Turizm Bakanlığı