23 Eylül 2010 Perşembe

ERZURUM


Erzurumun dağı duman gönlü hoş,
Seherlerde öter türlü çeşit kuş,
Yazı azdır tatlı serin olur kış,
Dua almış velilerden Erzurum,

Serhat şehir şehitlerle doludur,
Doğu illerinin bir tek gülüdür,
Hafızlar kuran okuyor camii doludur,
Binbir hatim okutuyor Erzurum,

Ramazanı güzel her gün vaazlar,
Vaaz coşmuş yaş döküyor hep gözler,
Bir ok gibi tesir eder o sözler,
Alimi çok dervişi bol Erzurum,

Manevi bir nazar vardır özünde,
Kışı soğuk sefa vardır yazında,
Abdurrahman Gazi yatar yüzünde,
Velilerin durağıdır Erzurum,

Palandöken Dumlu Baba çevresi,
Yüreğinde vardır düşman yaresi,
Türkiyenin kilit nokta kalası,
Dağı taşı dolu asker Erzurum,

Ismarladım beni yazla kışına,
Gezme kardeş bu kem terin peşine,
Okudum destanın baksan yaşıma,
Gözüm ağlar gönül ağlar Erzurum,

Meftuniden teşekkürler Salim'e
Sadık dostum vakıf olur halime,
Size karşı söz bilemem kelime,
İşte böyle dostum vardır Erzurum,

Abdullah Odabaş/meftuni