27 Eylül 2010 Pazartesi

ALİ RIZA ATASOY (1958----)

Eğitimci şair Ali Rıza Atasoy, Erzurum’da doğmayan Dadaşlarımızdandır. Ankara'nın Çamlıdere İlçesinde 1958 yılında doğdu. İlkokulu Çamlıdere'de, Ortaokul ve Lise öğrenimini Ankara'da tamamladı. 1985 yılında Erzurum Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümünden mezun oldu.

Milli Eğitim Bakanlığı merkez teşkilatında çeşitli idari görevlerde çalıştı.Askerlik görevini Topçu Asteğmen olarak Kıbrıs Lefkoşa'da ifa etti. Ankara'nın Mamak ve Altındağ İlçelerinde öğretmenlik yaptı ve okul yöneticiliği görevlerinde bulundu.Van'ın Muradiye İlçesinde ve Konya'nın Kulu İlçesinde İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü olarak görev yaptı. Halen Amasya'nın Taşova İlçesinde İlçe Milli Eğitim Müdürü olarak kamu görevini sürdürmektedir.

Üniversite yıllarından itibaren edebiyatla, bilhassa şiirle yakından ilgilendi. Şiirsiz geçen bir hayatın anlamsız olduğunu düşünür ve - şiir; ekmek gibi, su gibi, hava gibi azizdir- diyerek, şiirin kendisi için bir hayat iksiri olduğunu ifade etti. Şiirlerinde genellikle aşk, tabiat, gurbet, gece, yolculuk, özlem, dostluk, arkadaşlık, umut, yalnızlık, insan, hayat, ölüm, tarihi ve kültürel değerler gibi temaları işledi. Çeşitli yayın organlarında ve edebiyat dergilerinde şiirleri ve makaleleri yayımlandı.

Sosyal, kültürel ve sanat etkinliklerinin eğitim öğretim sürecinin vazgeçilmez birer parçası olduğunu, geleceğimizi emanet edeceğimiz gençlerin çok yönlü olarak yetiştirilmesi gerektiğini savundu. Eğitim öğretim sürecinde 'Toplam Kalite Yönetimi' felsefesini benimsedi ve eğitim öğretim kurumlarında uygulanması yönündeki çalışmalara destek verdi. Kalitenin tanımının yapılamayacağını, ancak yaşanabileceğini, bunun da insani ilişkileri üst düzeyde ve iletişim becerileri gelişmiş bireylerle mümkün olabileceğini dile getirdi.

'NEHİR KIYISI DÜŞLERİ' isimli yayımlanmış bir şiir kitabı bulunmaktadır.

Çamlıdere ve Doğa Dostları Derneği ve İLESAM (İlim ve Edebiyat Eserleri Meslek Birliği) üyesi olan şair aynı zamanda; antoloji.com kültür ve sanat portalı bünyesinde eğitim, edebiyat ve şiir alanında faaliyet gösteren Yeşilırmak Şiir Vadisi Grubu'nun kurucusu ve üyesidir. Evli ve üç kız çocuğu babasıdır.

SANA GELDiM ERZURUM *

Anılar çağırdı da koşarak sana geldim,
Taşkın nehirler gibi coşarak sana geldim.
Geçit vermez dağları aşarak sana geldim.

Yıllar var ki seninle sarmaş dolaştı ruhum.
Aç sineni ben geldim, sana geldim Erzurum.

Hüznümü kederimi rüzgâra salıverdim,
Anılar denizine sessizce dalıverdim.
Bir köşede oturup öylece kalıverdim.

İsterim sürüp gitsin ömür boyu bu durum.
Aç sineni ben geldim, sana geldim Erzurum.

Ey hatıralar kenti unutulmaz şehriyar,
Acep var mı dünyada böyle başka bir diyar.
Var mı bugün âlemde benim gibi bahtiyar.

Ey diyar-ı gurbetim, ilk ışığım göz nurum.
Aç sineni ben geldim sana geldim Erzurum.


(Erzurum, 04.06.2009)

Ali Rıza Atasoy