21 Temmuz 2010 Çarşamba

ABDÜLKADİR KARACA (1985----)

Abdülkadir Karaca 1 Ağustos 1985 tarihinde Erzurumlu bir ailenin çocuğu olarak İstanbul’da doğdu. İlk şiirini 9 yaşında halasının isteği üzerine yazdı. Bundan sonra 15 yaşına kadar şiir yazmamıştır.
10 yıldır şiir yazmaktadır ve bir çok yarışmada derece almıştır. Şiirin üstün şahsiyetleri Nurullah Genç, Bekir Sıtkı Erdoğan, Cemal Safi, Attila İlhan ve Erdem Beyazıt ile şiir üzerine paylaşım ve dostluklarda bulunup stili ile onların övgülerini kazanmıştır. Bir çok platform ve şiir duayeni tarafından yaşayan en iyi 10 şairden biri olarak lanse edilmesine karşın şair bu kıyaslamayı asla kabul etmemiş ve her röportajında yolun başında olduğunu ve sadece kalbinin diline getirdiklerini yazıya dökmeye çalıştığını belirtmiştir.

Şair yönünün yanı sıra Medya sektöründe çalışmaktadır. 1994 yılında Mesaj Tv de çocuk programı sunuculuğu ile henüz 9 yaşında Tvye adımını atmıştır. 1996 yılına kadar Tv sunuculuğu yapıp ufak çapta bir kaç reklamda yer aldıktan sonra önce Hafızlık eğitimi Sonrasında da Ortaokul ve Lise eğitimine devam ettiği için Tv sektöründe bulunamamıştır. Lise son sınıfta iken yeniden başladığı Medya kariyerinde öncelikle ulusal bir radyo olan Meltem radyoda yayın sorumlusu olarak çalışmıştır. Daha sonra Radyo 2000 de hafta içi her sabah 7.00 - 9.00 saatleri arası Vitamin Show isimli programı yapan şair komedi içerikli bu programın çok tutulması üzerine Hilal Tv'de yayınlanan Komik Atak isimli programa yapımcı olarak atandı. Bu görevinin dışında Hilal TV'de Spikerlik ve Yönetmen yardımcılığı yaptı. Üniversite Eğitimini de Radyo - TV Yayıncılığı üzerine alan şair okulu bitirdikten sonra Özlem TV'de Gezinağme isimli müzik programını sundu. Yakın dostu sanatçı Barış Akarsu'nun vefatının üzerine onun hatırasını yaşatmak adına her yayının da Barış Akarsu'nun iki şarkısına yer vermesi ile izleyicilerden büyük beğeni topladı. Tv'nin yayın politikasının değişmesi üzerine Meltem TV'ye geçen şair bu kanalda da yapım sorumlusu ve teknoloji programı sunuculuğu yaptı. Tüm bu görevlerinin yanı sıra bir lisede Tiyatro öğretmenliği ve bir ajansta da oyuncu eğitmenliği görevlerinde bulundu. Şu an hala bir ajansın yönetim kurulunda bulunan şair aynı zamanda Meltem TV'de Program Yapımcılığı yapmaktadır. İlkokulu okuduktan sonra kuran-ı kerim ve hafızlık eğitimi alan şair bu eğitiminin getirilerini şiirlerinde çokça kullandı. Eski yunan mitolojisinden esinlenerek şiirler vermek yerine Kuran-ı Kerimde geçen hikayelerden esinlenerek şiir yazmayı tercih eden Abdülkadir Karaca hem hece hemde serbest vezinde eserler vermiştir.

BEN SANA AŞIĞIM ONLARSA

Mecnunu, Leyla’yı benle bir tutma
Ben sana aşığım Leyla yollara
Aşık sevdasıyla ölür unutma
Ben sana aşığım Mecnun çöllere

Gökler kurşun kurşun hasreti sıkar
Sensiz yaşamasam ölsem ne çıkar
Yürekten her nidam bir dağı yıkar
Ben sana aşığım Ferhat dağlara

Gözyaşlarım kanlı akar her gece
Ağlasam kaç deniz kıskanır sence
Göl, ırmak, okyanus, hepsi bilmece
Ben sana aşığım Şirin sellere

Hergün cehenneme denk gelen azap
Sensiz yaşanmıyor yeter bu gazap
Sensiz meltem bile bana ızdırap
Ben sana aşığım Kerem yellere

Sanmaki Ferhattan aşağı kaldım
Bu sevdayı sana Mecnundan aldım
Seni Şirin kadar vefakar sandım
Ben sana aşığım Aslı ellere....

Abdülkadir Karaca