30 Kasım 2010 Salı

Erzurum


Herkes der ki ben orada üşirem
Halbuki ben aşkı ile pişirem
Vatanını sevmeyene şaşirem
Benim için dünyada ki cennetsin
Gelmem için hem farz hem de sünnetsin

Palandöken yüksek durur kibirsiz
Evlâtların şehit yatar kabirsiz
Ayrılanlar dönmek ister sabırsız
Benim için dünyada ki devletsin
Gelmem için hem farz hem de sünnetsin

Nafiz Kotan ordumuzu uçurdu
Karabekir düşmanları kaçırdı
Kara Fatma Nene Hatun içirdi
Benim için kuvvet veren şerbetsin
Gelmem için hem farz hem de sünnetsin

Aziziye hâlâ meydan okuyor
Duvarları Dadaş kanı kokuyor
Habib Baba yollarıma bakıyor
Benim için dünyada ki rahmetsin
Gelmem için hem farz hem de sünnetsin

İbrahim Hakkı’yla göklere çıktım
Sümmani Emrah’la tabular yıktım
Reyhani göç etti ardından baktım
Benim için dünyada ki servetsin
Gelmem için hem farz hem de sünnetsin

Ulu camisiyle çifte minare
Cennet çeşmesinde erdim hünere
Kadayıf dolması cağda dönere
Benim için dünyadaki lezzetsin
Gelmem için hem farz hem de sünnetsin

Ne söylesem sana hepsi az gelir
Hançer barı davul zurna saz gelir
Ağustosta dağlarına güz gelir
Benim için eksi kırkta şöhretsin
Gelmem için hem farz hem de sünnetsin

İsmail Tunç