19 Mayıs 2010 Çarşamba

ABDULKADİR ÖĞDÜM (1982----)

Abdulkadir Öğdüm 1982 yılında Erzurum’da doğdu. İlkokulu, ortaokulu Erzurum’da okuyarak, Erzurum Ticaret Meslek Lisesi’nden mezun oldu.

Daha ortaokul çağlarında dörtlükler karalayan Abdulkadir Öğdüm’ün ilk şiiri, Haziran 1996 tarihinde sekizli hece ölçüsüyle yazıp noktaladığı “Ya Rab” isimli şiiridir. On dokuz mısradan oluşan ve bir dua niteliğinde olan bu şiirin son dört mısrasını babası Ahmet Öğdüm’ün yazdığını kendisi ifade etmektedir.

Yüzlerce şiir’i olan Abdulkadir Öğdüm’ün onları genellikle hece vezniyle yazdığını, serbest vezinli çalışmalarına ise, 1990 yılından sonra başladığını görüyoruz.

Şiirleri dışında halen Erzurum’da gazetecilik yaparak, köşe yazıları yazmaktadır.

YÂ RAB

Bütün ülkem insanına
Huzur nasip eyle yâ Rab,
Cümle mümin kardeşlere
İlim nasip eyle yâ Rab!

İndirdiğin Büyük Kitap
Kullarına eder hitap.
Okuyan Müslüman için
Yağmur gibi yağar sevap…
Nasip eyle bize yâ Rab!

Namaz kılan, oruç tutan,
Hacca giden, zekât veren,
Sana şahâdet getiren,
Kuluna merhamet eden
Kula merhamet et yâ Rab,
Rızandan ayırma yâ Rab!

Abdulkadir niyaz eyler,
Göz yaşını gizler gezer,
Rabbinden merhamet bekler,
Medet yâ Rab, medet yâ Rab...

Abdulkadir Öğdüm