21 Ocak 2011 Cuma

MUHİTTİN GEYİK (1923-2016)


Muhittin Geyik 1923 yılında Erzurum’un Uzunyayla köyünde doğdu. İlkokuldan sonra eğitime devam etmedi.

Şiire gençlik yıllarında başladı. Köyüne gelip giden aşıklardan ve hikaye anlatıcılarından etkilendi. O da heceyle şiirler yazdı. Aşıklık geleneğine heveslendi  ancak hiç saz çalmaya heveslenmedi.

Efendi mahlasını kullanan Muhittin Geyik’in; şiirleri Erzurum’da mahalli gazete ve dergilerde yayımlandı. Saz çalmamasına rağmen halk şiiri tarzına sadık kaldı. Şiirlerinde daha çok dini ve ahlaki temaları işledi ve genelde Erzurum ağzını kullandı.

16 Kasım 2016 tarihinde hayatını kaybetti.

DÜNYA

Misafir kalmaya geldim
Kondum sana fani dünya
Alına moruna kandım
Cennet seni sandım dünya

Nazına cilvene yandım
Benim olacaksın sandım
Bağan bahçen hep aldandım
Cennet seni sandım dünya

Cömertlik libasın giydin
Terleterek bir şey verdim 
Umut güllerimi derdin
Cennet seni sandım dünya

Her gelene buse verdin 
Senin olacağım dedin
Sonunda herkesi yedin
Cennet seni sandım dünya

Efendi bildi faydan yok
Cilvelerine karnı tok
Tuzağına düşenler çok
Cennet seni sandım dünya

Muhittin Geyik