11 Kasım 2012 Pazar

Prof. Dr. Nadim MACİT (1958----)

Prof. Dr. Nadim MACİT; 12.11.1958’de Erzurum/Oltu’ da dünyaya geldi. 1978’de Erzurum İmam Hatip Lisesinden  1983-1984’de de Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden mezun oldu. Belli bir süre Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde öğretmenlik ve idarecilik görevlerinde bulundu.

Yüksek lisans ve doktorasını Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde tamamladı. 1992-1993’te Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi. Kelam Ana Bilim Dalı’na yardımcı doçent olarak atandı. Felsefe ve Din Bilimleri, Temel İslam Bil. Bölüm başkanlığı görevlerini yürüttü. 27.10.1995’te doçent oldu. Burada iki yıl doçent olarak görev yaptıktan sonra 27.10.1997’de Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesine geçiş yaptı. 1998–1999 Eğitim ve Öğretim yılında dekan yardımcılığı ve 1998-2002 yılları arasında Temel İslam Bilimleri Bölüm Başkanlığı görevlerini sürdürdü. Çeşitli ilmi dergilerde birçok makale yayımladı. Gerek ulusal gerekse uluslar arası düzeyde çeşitli akademik faaliyetlerde bulundu 09.04.2001 tarihinde profesör oldu.

09.04.2001 tarihine kadar, Kur’an’da Şirk Kavramı, Kur’ân’ın İnsan-Biçimci Dili, Ehl-i Sünnet Ekolü’nün İlk Öncüleri ve Görüşleri, Din-Siyaset İlişkisinin Teolojik Yorumu, Eylem-Değişim İlişkisinin Teolojik Yorumu adlı beş telif ve Fahruddin er-Razi’den yaptığı Meâlimü Usûli’d-Din: İslam İnancının Ana Konuları adlı çeviriyi yayımladı. Kelam İlmi’nin tarihi, yöntemi ve konuları ile ilgili birçok makale yayımladı ve tebliğ sundu.

Prof.Dr. Nadim MACİT Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi dekanlık görevini sürdürmektedir.