4 Kasım 2009 Çarşamba

HACI OYUNU

Hacı Oyunu; Hasankale/Tepecik Köyü

Oyunda,hacı rolünü oynayan kişinin sırtına bir başka adam bağlanır. Hacı içeriye girer. Odada bulunanlardan birinin yanına gider.

HACI - Ben hacca gidirem, bi şey ısmarlir misan? I.KÖYLÜ - Bene bir seccade getir. HACI - Başımın üstüne. (Sırtındaki adamın başına vurur)

Bu kez başka birinin yanına gider.

HACI - Sen ne istirsen?

II.KÖYLÜ - Bene de bir saat getir. HACI - Olur, başım üstüne. (Yine sırtındaki adamın sırtına vurur).

Bu şekilde birkaç kişiyle konuşur. Her defasında sırtında taşıdığı kişinin başına vurarak onu rahatsız eder. Bağırtır. Adam, inmek ister. Seyirciler araya girerek bırakmak istemezler. Hacı yürüyüşüne devam eder. Hicazdan dönüşte kendisiyle mal ısmarlayanların yanına gider. HACI - Ağa, sen ne istemiştin? I.KÖYLÜ - Bir seccade istemiştim. HACI - Vay benim guri gafam.(Sırtındakinin kafasına vurur)

Sonra diğer köylünün yanına gider.

HACI - Sen ne istemiştin? II.KÖYLÜ - Saat istemiştim? HACI - Vay benim ahılsız gafam (Sırtındaki adamın kafasına vurur)

Bu şekilde birkaç kişi ile konuşur. Her defasında siparişi getirmediği için dövünerek sırtındaki adamı rahatsız eder. Adam inmek için çırpınır. Seyircilerin gülmeleri arasında oyun biter.

Kaynak- Kültür ve Turizm Bakanlığı