11 Aralık 2008 Perşembe

CEVAT ORAN (1948----)


Cevat Oran, 1948 Yılında Erzurum'da doğdu. Erzurum'da, ilk, orta ve lise tahsilinden sonra Atatürk Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Muhasebe Bölümü'nü bitirdi. 

Lise yıllarından itibaren şiir yazmaya başlayan şair, halen Erzurum TRT Bölge Müdürlüğü, Radyo Müdürlüğü emrinde Türk Sanat Müziği Servis Şefi olarak görev yapmaktadır. 

Ayni zamanda şair olan Cevat Oran’ın otuz adet şiiri TRT Repertuar ve Denetleme Kurulu'nca yayınlanır nitelikte görülmüş olup bunlardan üç adedi bestelenmiş bulunmaktadır. Şiirlerinde aşk, hasret ve sitem konuları, temiz ve duru bir Türkçe’yle ifade edilmiştir. 

Aşağıdaki şiir, Kuğular Hıçkırınca adlı şiir kitabından alınmıştır.


YILLARI UNUTUP SEVMEK İSTEDİM.


Yılları unutup sevmek istedim,
Sevecen gönlüme hep karlar yağmış.
Aynaya yaklaşıp göz göze geldim.
O güleç yüzümü yorgunluk almış.


Geç kaldım ben sevmek sevilmek için,
O güzel çağlarım geride kalmış.
Yüzüme baktıkça kan ağlar içim,
Neşenin yerini hüzünler almış.


Her şeyi maziye, gömmek istedim,
Zavallı gönlümü bir sızı almış.
Karşımda hayalin yüzümde elim,
Yalancı aynada gözlerim kalmış.